In sales een voorstel maken is hartstikke belangrijk
21 juli 2019 

In sales een voorstel maken is hartstikke belangrijk

in sales een voorstel maken72% van alle verkopers maakt nooit een offerte voor de klant. Daarbij komt ook nog eens een keer dat 87% van alle verkopers niet het target halen wat ze moeten halen.  Dus in sales een voorstel maken is hartstikke belangrijk.

Maak dus meer offertes voor prospect en je krijgt automatisch meer omzet.


Hoe werkt dat dan? Het is vrij logisch. Als je voor een klant geen tastbare offerte maakt dan is het vrij lastig om iets te kopen. Het voelt voor de prospect niet tastbaar en dat is exact wat het onbewuste van de prospect ook denkt. Er is niets.

Iets wat je kunt laten zien aan anderen, kunt uitprinten of gewoon even rustig kunt doorlezen, werkt. En het is bij je follow up makkelijker om te bespreken. Je hebt immers iets om naar te verwijzen.

Dus alleen al vanuit het principe om de prospect iets tastbaars te geven, kun je de omzet letterlijk verhogen.

Dus start om voor elke prospect in sales een voorstel maken. Het geeft je een mooie gelegenheid om jezelf te presenteren.

Zonder offerte, geen verkoop.

Wat ik vaak ben tegengekomen zijn veel redenen om het niet te doen. Redenen zoals:

  • De prospect is er nog niet klaar voor????
  • De beslissers zijn onbereikbaar
  • De prospect zit nog in de shop fase
  • De prospect heeft nog geen zicht op financiering
  • Er is onvoldoende voorraad
  • Het is zonde van mijn tijd
  • Geen tijd meer voor.“Excuses for not creating a proposal are not a reason to not present a proposal.

 

Dus nogmaals : Maak meer offertes voor prospect en je krijgt automatisch meer omzet.

Je leert alle sales geheimen in onze Sales Mastery opleiding. Onze Sales Opleiding die je team in 90 dagen 20 tot 30% meer omzet laat genereren.

Meedoen aan onze Sales Mastery Opleiding?

Over de schrijver
Reactie plaatsen