arrow_drop_up arrow_drop_down
Stop met je business te scalen en get real.
17 juli 2019 
in Opinie

Stop met je business te scalen en get real.

Ben je ook zo moe van alle nieuwe bedrijfstermen zoals :”je business scalen om je beste leven te leiden” of “met gemak je omzet pimpen”.

In mijn beleving is het “runnen” van een business niets meer dan een simpel proces maar een simpel proces is, denk ik, niet meer sexy genoeg om te verkopen. Het lijkt erop dat hoe meer wol je erom heen gooit, hoe beter het verkoopt.

Ik kom van een simpele leerschool met 4 eenvoudige stappen

  • Stap 1: Je verkoopt iets
  • Stap 2: Je gaat aan de slag
  • Stap 3 :Je levert iets.
  • Stap 4: “Rinse & Repeat”

( ook een fluffy term. Het betekent zoiets als “Afspoelen en weer opnieuw beginnen” Je zou Rinse & Repeat ook scalen van je business kunnen noemen als je het maar vaak genoeg doet)

Hoe makkelijk wil je het hebben? Waarom het dan zo onnodig moeilijk maken?

Voor de meeste vakmensen zijn stappen 2 en 3 de meest makkelijke stappen. Je bent niet voor niets vakmens.
De meeste problemen ontstaan bij stap 1 en bij stap 4 omdat dit voor de meeste vakmensen onbekend terrein is.
Hoe verkoop je iets? Sterker nog, hoe kom je met mensen in gesprek over je product of dienst.

Dit gedeelte is in deze tijd nog nooit zo gemakkelijk geweest.
De wereld ligt aan je voeten.
Social media, adverteren op social media en content maken. Meten hoeveel mensen kijken en interactie hebben en met de mensen die je leuk vinden een goed gesprek hebben over hoe je zou kunnen helpen.

Skills die je nodig hebt:
Basis marketing skills en veel verkoopskills

Niets meer!

Overigens heb ik de afgelopen 10 jaar ongeveer 100 seminars gevolgd over marketing en sales, honderden boeken gelezen en zoveel tools tot mijn beschikking dat ik mijn zwembad ermee kan vullen.

Maar!!!! Ik gebruik er misschien maar 3 of 4 en de rest heb ik allemaal geen tijd voor.

Dat is precies het probleem van dit informatietijdperk. Je krijgt zoveel informatie dat je letterlijk stil gaat zitten omdat je niet weet waar je moet beginnen.

Dus ik heb mijn bedrijfsproces maar weer teruggebracht tot 4 simpele stappen:



  • Stap 1: Je verkoopt iets
  • Stap 2: Je gaat aan de slag
  • Stap 3 :Je levert iets.
  • Stap 4: “Rinse & Repeat”

Ik ben als een gek verkoopskills gaan leren op top niveau en ben gaan trainen bij de beste verkooptrainer ter wereld, Grant Cardone.

En ben als een gek gaan werken aan processen om rinse en repeat makkelijker te maken en vaker te kunnen doen.

En het is makkelijker dan ik in eerste instantie dacht.

Simpelheid brengt helderheid en is makkelijker schaalbaar 

Over de schrijver
Reactie plaatsen

Welkom bij de Sales Innovators